MINT VERSENYZŐ

Kedves Sportbarát, Tisztelt Látogató !

Köszönöm, hogy meglátogattad az oldalamat !

1967, Szeptemberében születtem barátaim és szüleim örömére, ellenfeleim bánatára. Nős vagyok és két kis leendő versenyzőjelölt apukája. Jelenleg Pécs város leggyorsabb villanyszerelője és riasztószerelője vagyok, mert ez vállalkozásom két fő profilja, és ismereteim szerint azon versenyzőtársaim akik esetleg valaha megelőztek más szakmát űznek. Versenyzői pályafutásomat 1985-ben kezdtem kis túlzással gokart szerelőként, amit kb 2-3 hónap elteltével ügyességi versenyek és Pécs-Eszék Rally-k követtek. Nem panaszkodhattam a szerencsére, mert általában valami dobogós eredménnyel zártuk a napot, és csak ritkán állt meg az autó( Trabant 601 ). Ez utóbbi az akkori 3 évben (^85-88^) talán ha kétszer-háromszor fordult elő. Nem vagyok törő típus, de egyszer sikerült oldalra tenni a kis Honnecker-t. A küzdelmes katona évek, család, cég, stb, után egy Mecsek Rally szervizponton találkoztam egykori navigátorommal, Ifj Nyitrai Bélával, akitől a következő évben( 1999 ) egy Suzuki Swift GTI-t béreltem. Az év meglepően jól sikerült, év végén kategória második, géposztály harmadik lettem. Egy év kényszerű kihagyás után egy saját Lada Samarával gyűrtem a hegyi és gyorsasági versenyeket, az autó teljesítményéhez képest jó teljesítménnyel. ( Csapatfőnököm Kiss Tamás szerint ). Ez 2001-ben egy kategória bronzot jelentett, ami akkor fénylik igazán, ha hozzávesszük, hogy év végén már Suzuki GTI-t is vertem, ill. géposztályban 16 indulóból 5. lettem.

A 2002-es szezonban az autó maradt, de némi kényszerűségből kategóriát váltottam. A váltást nem bántam meg, mert az év végén 12 versenyző közül némi balszerencsével ( az utolsó előtti futamon szabálytalanul kilöktek , ami a második helyezéstől fosztott meg ) a harmadik helyet szereztem meg, ill. géposztályban ( 1400-1600 ccm ) 21 indulóból az 5 lettem.

2003-ban kiváló szerelőim ( Kereszturi Péter és Kálócz József ) segítségével új autót építettünk, nevezetesen egy Opel Corsa GSI-t, amivel A-1600-as kategóriában indultam. A gépjármű éppen elkészült az első verseny rajtjára, de kipróbálni már nem tudtuk. Az eredmény : rosszul hangolt komputer miatt lépésben Remeterétig, mert itthon kezdtünk (igy dupla égés ,( Gomorka úr köszönjük ! )). Parádsasváron a váltó tengelyem tört el, mert az esztergályos túl lágyította, de szerelőimnek hála 18 perc alatt váltóbelsőt cseréltek difiáttétellel együtt !!! Következett az átépített Hungaroring, ahol az első rajt is tömegkoccanással kezdődött és ( Vinoczai kolléga közreműködésével ) ajtótöréssel végződött. Természetesen nem múlt el verseny váltócsere nélkül, de arra is rájöttünk miért törik el már a harmadik féltengely. Kiskunlacházán végre csak versenyeztünk, de a Kővári Barnát csak figyelni lehetett ( messziről úgy elvert (Puma Kit Car)), hasonlóképpen a Janzer Gyuri, bár vele néha majdnem vívtunk. Az utolsó két Ring maga az izgalom, mert az első nemzetközi futam is, és a Szlovák versenyzők keményen vezetnek. Én is összenőttem időközben a kis darázzsal, így aztán no meg a Gyuri betegeskedő Skoda Kit Car-ja miatt egálból vártuk az utolsó versenyt. Ahol is esett az eső, és mivel nem volt vizes gumim, eldőlt, hogy 2003-ban, az A-1600 kategóriában és a géposztályban is harmadik lettem, ami kezdésként nem rossz, főleg ha papír szerint nézve, elvertem a Szelepet ! ( Persze ő fele versenyen nem indult ).

A 2004-es bajnokság is ott folytatódott ahol 2003-ban abbahagytuk. Sajnos az élet úgy hozta, hogy csak egy hónapunk maradt a felkészülésre, ami édes kevés, de mi nagyon jól kihasználtuk. Amit szépen megépítettünk és kitaláltunk, azt az első Hungaroringen le is írtuk. Az újra ( Gomorkáék után ) megköszörült főtengelyünk időmérőn megállt, ( független időmérés alapján 2 óra 5 perc alatt cseréltek főtengelyt a szerelők !!!) a tutin összerakott váltó a nyolcadik körben eltörött ( gyári !! ) . Mindez úgy, hogy abszolút 5. helyen gurultam és vívtam a 3-4 helyért. Este váltó csere, másnap rajt előtt fél órával felhőszakadás. Már volt jó vizes gumim ( Tisztelet és Hála a Mong Péternek !!! ), de a pálya felszáradt és a felhőket elfújta a szél, és a 14 körbe nem fér bele a kerékcsere. Pedig a Vinoczaival a legjobb körünk 0,04-al tért csak el, így maradt a kategória 2. hely.

Megköszönve soraim olvasását ajánlom magamat, mint a város egyik leggyorsabb vállalkozóját, és kívánom, hogy találkozzunk egy versenyautóban vetélytársként, vagy a pálya szélén nézőként drukkolva.

Ez az oldal sem jött volna létre, ha támogatóim nem bíztak volna bennem. Ezúton is Köszönet és Hála nekik !!!